yvonnes sidor

söndag 22 april 2007

Landet

Jag har varit några dagar på landet ..jag trodde mina återstående granar skulle blåsa omkull i blåsten i fredags.
Flyttade bort bilen så den vart onårbar för dessa svajande granar..nu ska jag vara rädd för fallande gran, tills skogshuggare Kurt sågar ner dom i vintern som kommer. Jag får nog ta en extra försäkring i alla fall. lungnast så.
Jag har fixat landen..lagt ko-dynga i stället för den dåliga planterings-jorden..som säljs 5 st för 100:-kr.
Trädgårdsmästaren säger att den är skit....(inte gödnings-skit)
Sen har jag varit inne i stugan och städat bort en massa gammalt som har legat och skräpat ..då hittade jag Skol-Övnings böcker som mina 3 st barn skrivit och räknat i. Har inte tittat i dom sen 30 år tillbaka. Dom var så fina, började läsa en liten uppsats som min son skrivit.
En Femöring.
Jag föddes i en fabrik och därifrån skickades jag till en bank. Och det kom en massa folk och växlade till sig femöringar. Och jag följde med en man. Han hette Johan Andersson. Och han sparade mig i 50 år. Sen gav han dom till sitt barn, och barnet hade femöringarna i 5 år, sen gick barnet til kiosken och köpte gott. Sen hamnade jag i kassan, jag låg där i två dar. Jag hamnade hos en grabb som heter Stigove Larsson och han gick hem och stoppade mej i sparbössan. Där låg jag i två dar. Efrer två dar kom han och ruskade ur mej ur sparbössan och gick till affären och handlade ett äpple. Sen tog kassörskan mej och stoppade mej i sin ficka. När hon jobbat klart gick hon och köpte gott för mej.

Inga kommentarer: