yvonnes sidor

lördag 9 april 2011

Dagens nest bästa historia

Dagens näst bästa historia

Här kommer en till ganska bra historia.
En dam är ute och går vid stranden då hon plötsligt får se en flaska i strandkanten
-Oj, en flaskpost säger hon och tar upp den. Det syns inget brev i den så hon skruvar av korken och ut flyger en ande.
-Tack för att du släppte ut mig säger anden, nu får du önska dig något.
-Men det brukar vara tre önskningar svarar damen.
-Dåliga tider, ont om tid, det är bara en numera.
-Jaha säger damen och tänker efter en stund.
-Då vill jag att du ordnar så att det blir fred i Mellersta Östern.
-Hm, förlåt men var ligger det, har du en karta?
Damen tar fram en karta och visar anden.
-Jomendu, bra är jag men här har ju varit krig sen innan hedenhös. Du får välja en annan önskning.
-Då vill jag ha en man som är rik, älskar barn, alltid är trogen och snäll och hjälper till hemma.
-Får jag se den där jäkla kartan igen.

Inga kommentarer: