yvonnes sidor

söndag 20 maj 2007

Funderingar

Nu har jag stått och strukit kläder hela dagen, allt som jag tog ifrån landet har jag tvättat..det är ganska avkopplande att stryka..jag gillar när allt blir slätt..och ligger i prydliga högar..förr var jag inte så noga...förresten jag hann inte allt heller...men nu kan jag göra vad jag vill med min tid..det är så skönt att inte ha en massa krav på sig ..men det är ju så "allt har sin tid".
***********************************************************************
Ibland kan jag få en sådan Shopping-frossa när jag kommer ner på stans centrum...Att bara shoppa loss helt ohämmat går ju inte för sig... jag vill ha något snyggt att sätta på mig..då sätter domstolsväsendet inom mig igång "Vilken kvalite, den håller i många år." För dyr, alldeles för dyr" viskas det missunnsamt i mitt öra, och jag undrar vem f-n det är som viskar, kanske den där Luther inom mig mm..Men oftast brukar dock försvars-advokaten gå segrande ur striden och jag kom fram till att jag var värd den fint doftande "Body Lotion" ifrån Estee` Lauder för 395:-. Jag köpte doften på Gallerian i Norrköping..men priset sved ett tag. Tänk att jag alltid ska släpa på det Svenska samvetet...
***********************************************************************
Vad det är härligt när solen skiner ..Jag har balkongdörren öppen och fåglarna kvittrar. Det blir ett slags eko mellan husväggarna, och det blir riktiga symfonier av fågelkvitter. Och jag har fortfarande sol där, kl är 15.40...Rabatter och planteringar gjordes förra året ..och nu är det så grönt och jättefint..Sen finns det dessutom en fin boulebana med bord och bänkar på plats så att man även kan ta en fika i pausen
Jag spelade boule varje gång jag var i Bunn i Småland på semestern..det var så kul ..Nej nu ska jag stryka färdigt

Inga kommentarer: