yvonnes sidor

torsdag 17 maj 2007



Inne i Villa Montalvo.

Den Japanska trädgården

Hakone Gardens i Saratoga..



Det lilla gula huset.Som jag ska bo i.
Det Progressiva USA. Bilderna är tagna utav Lennart.
Nu ska jag titta in hos Lennart i Silicon Valley i Kalifonien..Han skriver så bra tycker
jag ..Några mil utanför Silicon Valley ligger Saratoga..med ett jättefint pitoreskt litet gult hus berättar han..jag ville gärna hyra det under två veckors semester..då skulle jag besöka Hakone Gardens, som är ett helt autentisk japansk tempelanläggning uppe i bergen ..och jag får också veta att Saratoga är en av USAs rikaste småstäder ...jag skulle shoppa hela dagar i antikaffärer, bagerier och gåvobutiker av alla de slag. (Jag får väl drömma) Sen ska jag gå på den enda egentliga gatan som finns där, och äta på alla franska restauranger som gatan är kantad av. Sen kanske jag, eller jag gör det, tittar på ett annat vackert ställe, beläget upp mot bergen..Villa Montalvo byggt 1912 av James Duval Phelan..samma årtal min Far Föddes..anläggningen används till bröllop, vinprovningar(Går jag gärna på). och kulturella evenemang..(går bra det med)..sen går jag nog hem till den gula villan och sitter i skuggan av de lummiga träden....och dricker kaffe, och kanske ett glas saft...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej yvonne
jag var in på din sida och tittade