yvonnes sidor

fredag 25 maj 2007

Gräsklippare.

Nu har jag varit på landet sen i måndags. Jag har grävt i rabatter ..klippt med handgräsklipparen, en HusQvarna..men det är minsann inte lätt ..jag får ont i fingrarna ...men så hade jag sådan tur att min dotter Rita med måg kom ut i onsdags ..och mågen kunde minsann få bort skruven på min bensin drivna klippare så jag kan få ett nytt snöre ditsatt, bägge mina manliga grannar gick bet på detta ..jag har tvättat filtret med avfettnings medel och gjort lite rent runt motorn ..och så ska jag fixa tändstiftet med lite sandpapper ..plus att köpa nya knivblad ..då blir det som nytt för den gamla gräsklipparen..bra får räcka min tid på landet... Tänk vad vi kvinnor kan..

*************************************************************************
Min mobil har varit ur funktion på landet..har inte kunnat medela mig med någon..det är en otäck känsla ...Har jag ramlat ner ifrån en stege har jag fått lega där utan hjälp ..Urck nu höll jag på att gnälla till mig..nej vad dumt jag hade ju natuligtvis skrikit efter hjälp, om jag inte vart medvetslös förstås,,

*************************************************************************

Inga kommentarer: